Асоціація IEA (міжнародна асоціація з оцінювання якості навчальних досягнень http://www.iea.nl/) — це незалежна міжнародна організація, яка з 1959 року об'єднує зусилля багатьох науково-дослідних центрів і професійних організацій світу для проведення порівняльних міжнародних досліджень якості освіти. Дослідження TIMSS (http://timssandpirls.bc.edu/)проводиться асоціацією IEA з метою вдосконалення процесів викладання й навчання математики та природничих наук в світі і спрямовано на оцінювання та інтерпретацію відмінностей у системах освіти країн-учасниць. Відповідно до програми дослідження TIMSS вивчається підготовка учнів 4 та/або 8 класів з математики та природничих наук. Крім того, проводиться анкетування учнів, що дозволяє виявити фактори, які впливають на загальну якість освіти в Україні, порівняти зміст освітніх стандартів, що розробляються в нашій країні, з вимогами, які висуваються до загальноосвітньої підготовки учнів у інших країнах. TIMSS 2011 — це п'ятий цикл дослідження. Вперше дане дослідження було проведено в 1995 році, а регулярний чотирирічний цикл його проведення дозволяє здійснювати моніторинг досягнень учнів 4 і 8 класів, а також змін, що відбуваються у математичній та природничій в основній школі. У дослідженні TIMSS 2011 беруть участь понад 60 країн світу. Дослідження проводиться у два етапи. 12 травня 2010 року в Україні здійснено пілотне дослідження у 40 школах, відібраних Канадським центром статистики методом випадкової вибірки. У Донецькій
області у дослідженні приймали участь учні чотирьох класів міст
Донецька, Горлівки та Краматорська. У кожній з цих шкіл проводиться дослідження TIMSS в одному чи двох восьмих класах. Кожен учень відібраного класу отримав призначений особисто для нього зошит з тестовими завданнями та анкету. Учні виконували тестові завдання у
два етапи по 45 хвилин, а потім заповнили анкети. Адміністратори школи та вчителі, що викладають у цих класах, також заповнювали анкети. Слід зазначити, що дослідження не має на меті оцінити результати діяльності окремих учнів, а саме, особливістю дослідження TIMSS є виявлення чинників, що впливають на
результати учнів. Тому, інформація про окремих учасників (прізвища, номери шкіл тощо) не публікується у звітах дослідження. Всі дані, отримані в ході дослідження, дозволять провести порівняння систем освіти країн-учасниць у цілому без зазначення окремих респондентів.