Моніторинг
якості освiти
Сб, 21.12.2024, 20:25
| RSS
 
Головна
Меню сайта
Розділи новин
ЗНО [78]
Новини пов'язані з проведенням зовнішнього незалежного оцінювання
Моніторинг [89]
Новини пов'язані з моніторинговими дослідженнями
Інше [16]
Просто новини відділу
PISA [2]
Наше опитування
Відвідувач, хто Ви?
Відповідей: 4853
Головна » 2010 » Лютий » 25 » Семінар 25.02.2010
Семінар 25.02.2010
09:23

Семінар 25.02.2010
Реалізація програмно-цільового проекту
«Соціологічний моніторинг у системі післядипломної педагогічної освіти»

Сьогодні семінар відбувається у дистанційному форматі. Уся необхідна інформація надана нижче.
План роботи
1 Теоретико-практична частина
Доповідь завідувача вілдділу ЗНОМЯО Фаріна С.Л. " Система моніторингу якості післядипломної освіти."
2 Практична частина
Висловлення оцінок та пропозицій учасників семінару щодо реалізації програмно-цільового проекту.


Теоретико-практична частина
Доповідь завідувача відділу ЗНОМЯО Фаріна С.Л.

Система моніторингу якості післядипломної освіти.

1. Актуальність моніторингу якості післядипломної освіти.
На сьогоднішньому етапі реформування освіти, особливого значення набувають питання, пов'язані з розвитком демократичних тенденцій і ствердженням гуманістичних цінностей, самореалізації, саморозвитку, самопроектуванню індивідуальності вчителя. У зв'язку з цим, професійне зростання, розвиток особистості учителя стає провідною силою, центральним фактором успішності педагогічної праці.
Одна із форм діяльності, скерованої на професійний розвиток педагога є неперервна післядипломна педагогічна освіта, що реалізується обласною методичною службою на чолі із облІППО.
2. Сучасна система моніторингу якості післядипломної освіти у облІППО.
Оцінка ефективності післядипломної педагогічної освіти у Інституті впроваджена за двома основними напрямками. Перший напрямок – виявлення ступеня впливу на кваліфікаційний рівень педагога заходів передбачених курсовою перепідготовкою та між курсовими заходами, іншими словами – вимірювання його професійної компетентності. Другий напрямок – вимірювання якості та ефективності діяльності викладачів та адміністраторів залучених до процесу післядипломної педагогічної освіти. Оцінка зазначених параметрів відбувається у комплексі вимірювальних заходів. Серед таких є тестування, анкетування та опитування слухачів курсів, аналіз участі педагогів у міжкурсових заходах та відслідкування атестаційних процесів.
Кожна навчальна програма, за якою відбувається курсова перепідготовка, передбачає низку діагностичних та контрольних заходів, а саме тестування вхідне та вихідне, творчу роботу, залік і таке інше.
Тестування у облІППО відбувається за допомогою комп’ютерних засобів, що дають можливість не тільки поставити оцінку але й визначити конкретні питання, що викликають утруднення у наших педагогів.
Самі тести складаються з питань сучасної педагогіки, загальної психології, методики викладання предмету, питань з самого предмету. Окрім функції оцінки та контролю це тестування дає суттєву мотивацію до ефективного навчання на курсах.
На деяких курсах, за вибором деканату, відбувається оцінка діяльності викладачів шляхом проведення бесід, анкетування, опитування слухачів курсів.
Для випускників курсів за кредитно-модульною системою уже існує механізм відслідкування професійного розвитку. Він передбачає наявність «щоденника» у якому фіксується результати діяльності вчителя, його методична робота.

3. Перспективи розвитку моніторингу післядипломної освіти
У облІППО почав працювати програмно-цільовий проект «Соціологічний моніторингу якості післядипломної освіти». Головною метою проекту є створення ефективної системи соціологічного моніторингу якості післядипломної освіти що забезпечить: системний контроль освітньої та соціально педагогічної ситуації, виявлення соціальних запитів та потреб, оцінку задоволеності процесом навчання у системі післядипломної педагогічної освіти, оцінку взаємодії методичних структур щодо ефективності цих процесів. У проекті передбачаються заходи для вирішення наступних задач:

I. Виявлення соціальних та методичних запитів і потреб педагогів області

Планування та проектування системи заходів спрямованих на збір запитів та очікувань педагогів пов’язаних з післядипломною освітою. Передбачається, що необхідні відомості збираються через мережу Інтернет, на курсах, на міжкурсових заходах, через методичну службу. Зібрані відомості будуть використовуватись для планування змісту та форм післядипломного навчання, для вивчення задоволеності педагогів результатами післядипломної освіти.

II. Система подачі заявок на курси із врахуванням потреб вчителя

Удосконалення системи подачі заявок на курси із врахуванням потреб конкретного вчителя. Розробка заходів направлених на доведення інформації про заплановані курси до кожного вчителя. Вивчення можливості індивідуального запису слухачів на курси через мережу Інтернет. Планування дій по узгодженню заявок між всіма рівнями методичних служб області.

III. Оцінка задоволеності процесом навчання у системі післядипломної педагогічної освіти з урахуванням нових форм навчання

Планування та проектування системи заходів спрямованих на збір відомостей необхідних для оцінки рівня задоволеності освітніх потреб педагогів результатами навчання в системі післядипломної освіти. Передбачається, що відомості збираються через мережу Інтернет, на курсах (заходи включені до навчальних планів), на міжкурсових заходах, через методичну службу. Зібрані відомості будуть використовуватись для планування та коригування змісту та форм післядипломного навчання, коригування заходів із збору інформації про освітні запити педагогів.

IV. Оцінка результативності навчання у системі післядипломної педагогічної освіти

Побудова науково обґрунтованої та динамічної системи вимірювання результативності навчання у системі післядипломної педагогічної освіти. Система вимірювання має базуватися на тестових технологіях, а також включати контрольні механізми передбачені кредитно-модульною технологією навчання. Результати отримані підчас досліджень мають враховуватись у загальній оцінці якості післядипломної освіти.

V. Рейтингова оцінка діяльності викладачів та методистів інституту

Побудова системи рейтингової оцінки діяльності викладачів та методистів інституту, яка базується на опитуваннях слухачів курсів та методичних служб області, експертній оцінці навчальної діяльності керівництвом інституту, обліку якості та повноти необхідної документації і таке інше. Отримані результати слугуватимуть базою для прийняття управлінських рішень та додаткової мотивації співробітників інституту.

VI. Оцінка результативності діяльності вчителя у міжатестаційний період

Передбачає розробку методів комплексної оцінки діяльності медпрацівника з боку методичної служби. Мають враховуватись не тільки рівень навчальних досягнень учнів, а й результати науково-методичної роботи вчителя, динаміка його професійного та особистісного зростання. Також передбачається розробки і впровадження єдиної системи обліку й зарахування цих результатів.

VII. Моніторинг кваліфікаційного зростання педагогічних працівників

Передбачає розробку та впровадження у діяльність методичної служби області єдиної бази даних педпрацівників області. Відомості з цієї бази даних будуть використовуватись для відслідкування кваліфікаційного зростання педагогічних працівників, для планування заходів підвищення кваліфікації та атестації.

VIII. Оцінка взаємодії методичних структур щодо ефективного використання системи післядипломної педагогічної освіти

Побудова сучасної системи обміну інформацією між різними рівнями методичної служби області, та системи взаємної оцінки діяльності різних рівнів методичної служби. Результати оцінки будуть враховуватись у загальній оцінці якості системи післядипломної освіти.

IX. Розробка методології відслідкування ефективності впровадження програм та програмно-цільових проектів спрямованих на модернізацію системи післядипломної освіти.

Формування критеріальної бази для визначення загальної якості післядипломної освіти області. Власне формування комплексної оцінки якості неперервної освіти. Розробка уніфікованих механізмів вимірювання впливу програм та проектів на систему післядипломної освіти.

4. Звернення до методичних служб
Формування умов для якісного зростання кваліфікаційного рівня педагогічних працівників – спільна задача усієї методичної служби області. Система оцінки якості післядипломної освіти, хоч за назвою своєю є спостережною системою, насправді спрямована на виявлення проблем у післядипломній освіті, формулювання поточних задач, пошуку успішних прийомів «вирощування» кваліфікованих педагогів і таке інше. Тобто, моніторинг потрібен для вирішення практичних управлінських задач. Тому ми закликаємо усіх колег інтенсивніше включатися в процеси відслідкування професійного зростання педагогів. Якщо Ви маєте власні напрацювання або ідеї з цього питання, то повідомляйте нас.

Практична частина
Повний текст проекту завантажте за цією адресою: http://znomon.at.ua/seminar/seminar25022010.zip

  Обов'язково заповніть реєстраційну анкету за цим посиланням: http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dF9GLWdXSGY3YlU1cl8tLTBUQUpsLXc6MA

У анкеті напишіть Ваші думки з приводу теми семінару.

Дякуємо за увагу! Бажаємо успіхів у роботі!

Категория: Моніторинг | Переглядів: 1372 | Додав: znomon | Рейтинг: 4.5/2 |
Календар новин
«  Лютий 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Пошук
Лінки розробника
Статистика
Copyright Znomon@DOIPPO © 2024